Matematik Seferberliği Kapsamında Milli Eğitim Destekli Oyun Kartları.
OYUN TEMELLİ ÖĞRENCİ MERKEZLİ ÖĞRETMEN REHBERLİ VELİ DESTEKLİ MATEMATİK OYUNLARININ KAZANIMLARI.
- Matematik derslerini sevdirir. Öğrenmeyi Kolaylaştırır ve başarıyı arttırır.
- Öğrenciler Matematik derslerini kolay, hızlı, eğlenceli ve kalıcı bir şekilde öğrenirler.
- Öğrenciye planlı programlı mantıklı matematiksel düşünmeyi öğretir ve Öğrenmeye karşı ilgi ve Motivasyonunu arttırır.
- Aklı Geliştiren bu oyunlar yapabilmenin, problem çözebilmenin zevkini ve hazzını yaşatan yerli ve milli bir oyundur.
- Öğrencilerin oyun ihtiyacını karşılarken, Öğrenciyi Pasif durumda Aktif duruma geçirir.
- Öğrencilerin Ortam bulamadığı küllenmiş yeteneklerini ortaya çıkarır. Tasarım yapma becerilerini geliştirir.
- Çocuklarımızda bulunan matematik fobisini ortadan kaldırır. Matematik dersini hobi haline dönüştürür ve Matematiksel düşünmeyi problem çözmeyi sever.
- Girişimcilik Liderlik duygusunu Tetikler kendine güven duygusu aşılar. Yardımlaşma ve dayanışma duygularını geliştirir.
- Günlük hayat içinde vücudumuzda meydana gelen negatif enerjinin boşaltılmasını sağlar ve yerine pozitif enerjinin geçmesini sağlar.
- Öğrenciler arasında fırsat eşitliğ sağlar okulda evde ve mahallede oyun oynarken derslerinde pekiştirme sağlar.
- Zararlı ve bağımlılık yapan uyuşturucu ve zararlı Dijital oyunlardan uzaklaşmasını sağlar.
- Öğrencilerin sosyalleşmesine, Yardımlaşmasına, Dayanışmasına ve Fikrini Paylaşmasına yardımcı olur.
- Olumlu insanlarla iletişim kurmasını sağlar. Pratik hayatta Matematik becerilerini Arttırır.
- Akran zorbalığı ve şiddet içeren Davranışları Kontrol altına alabilmesini sağlar.
- Teori ve Pratiği, Metot ve Materyalleri birleştiren yerli ve milli bir oyundur.
Bu oyunların hazırlanış amacı nedir?
1-Bu oyunlar aracılığı ile öncelikle ülkemiz çocuklarını korkulu rüyası olan ve Stem eğitim modelinin en önemli ayağı olan matematik dersinin okul hayatında ve günlük hayattaki yerini ve önemini kavratmaktır. 2-Ayrıca oyunların dikkat yoğunlaştırma suresinden yararlanarak , matematiği sevdirmek verim ve başarıyı artırmaktır.
3-Teknolojik gelişmelerin sunduğu, hayatı kolaylaştıran güzelliklerden bilinçli bir şekilde yaralanmalarını sağlayarak bu oyunlar aracılığı ile uyuyan beyin hücrelerini uyandırarak bilgi, beceri ve yeteneklerini ortaya çıkarmalarına yardımcı olmaktır.
4 - Bu çocuklarımız arasından araştırmacı, kaşif, mucit, buluşçu ve tasarımcı yeteneklerin ortaya çıkmalarına zemin hazırlamaktır.
5- Bu eğitici öğretici oyunlar aracılığı ile Çocuk ve gençlerimizi ,bilgisayar ve akıllı telefonların ,zararlı ve bağımlılık yapan sosyal,görsel medyanın yüz değiştiren programları aracılığı ile, farklı yardım sever kimliklere bürünerek zararlı örgütler tarafından aldatılmalarını ve kaçırılmalarını önlemektir.
6- Çocuk ve gençlerimizi oyun formatlı uyuşturucu, içki, kumar, kin, nefret,intikam, şiddet ve cinsel objeleri kullanarak, istismar ederek yalan yanlış bilgiler vererek kandırılmalarından kurumak ve kollamaktır.
7-Yerel Dini, Milli, Manevi,Ahlaki ve Evrensel Kültürel Değerlerimizi Çocuk, Genç ve Yetişkinlere, Oyunlar aracılığı ile aktarmak, ve sevdirmek amacıyla Eğitici Öğretici ve Hafıza geliştirici bu oyun metot ve materyalleri hazırlamıştır.